The New Forest

>
Nederlands - English

Kessels Kramer

Communicatiebureau KesselsKramer is sinds haar oprichting in 1996 verantwoordelijk voor campagnes van merken als Ben®, Diesel, Radio 1 en Volkskrant.

De mensen van dit bureau zullen altijd strijden voor het succes van goede ideeën waarbij fantasie en verwondering boven de grenzen van de werkelijkheid gaan. KesselsKramer is naar The New Forest gekomen om deze samenleving en haar bewoners een identiteit te geven. Het is hier op handelsmissie om het felgroene gezicht van The New Forest tot een van de belangrijkste exportproducten van deze samenleving te maken.

KesselsKramer over The New Forest:

“Wist u dat de kleinste samenleving van Nederland maar 4 bewoners heeft?
Het heet Breezanddijk, het ligt midden op de afsluitdijk en telt 4 adressen
Afsluitdijk 1, het tankstation. Afsluitdijk 3, een zendmast. Afsluitdijk 5, een pand van de Luchtmacht en Afsluitdijk 7, de woonboot van de 4 bewoners.
Een samenleving als die op de Afsluitdijk kunnen we ons nog wel voorstellen.
Je kunt je inbeelden wie deze mensen zijn, wat ze doen en welke afslag je moet nemen om er te komen. (De enige afslag.)
Wij, KesselsKramer, nemen de afslag naar The New Forest.
Het is de nieuwste samenleving in Nederland en ver daar buiten.
Het is zo nieuw dat je het je bijna nog niet voor kunt stellen.
Maar wij gaan de bewoners een identiteit geven. Zoals we dat doen met een merk voor mobiele telefoons, een bank of een krant.
Zodat iedereen straks The New Forest weet te onderscheiden van andere samenlevingen.
Net zoals je Duitsland kunt onderscheiden van Frankrijk. Of een Amerikaan van een Japanner.
Want zo werken identiteit en imago in ons hoofd.
Beeld je maar eens in.
Een Fransman drinkt de hele dag wijn en loopt met een stokbrood onder zijn arm.
Alle Scandinaviërs zijn blond, gezond en sterk en wij Nederlanders vinden dat ze zo op ons lijken (of willen we dat alleen maar?)
En ook een Rus, Chinees of Griek weten we uit elkaar te houden.
In The New Forest komen allerlei mensen samen.
Wij gaan zorgen dat ze zichzelf kunnen zijn, onder één vlag.
In één kleur.
Zodat iedereen The New Forest herkent.
Niet alleen u, want u bent hier vanavond al.
Maar juist voor de mensen daar buiten.
Wij gaan met één kleur op handelsmissie.
En maken de kleur felgroen tot een van de belangrijkste exportproducten van deze samenleving.
Welkom in The New Forest!”